Hvorfor har ABAX valgt at have 80% tilfredse medarbejdere som deres højeste mål?

-
I de fleste salgsorganisationer vil virksomhedens hovedmål være kundetilfredshed. Så hvorfor har vi i ABAX ikke valgt dette som vores højeste mål?

Det er ikke sådan at vi IKKE vurdere kundetilfredshed som et af de vigtigste kriterier for virksomhedens succes, men før vi kan nå der til er et par andre ting som må være på plads, og en af disse er tilfredse medarbejdere som skal sikre for tilfredse kunder.

For hvor sandsynligt er det at en kunde vil være tilfreds med den service og de produkter, de har fra ABAX, hvis han hver gang han er i kontakt med os møder en sur, ikke serviceminded, som i tillæg ved meget lidt om servicen og produktet. ABAX tror at sandsynligheden er meget lille, og det er en af grundene til at selskabet sætter medarbejdernes trivsel meget højt.

De fleste virksomheder har vigtige mål som står klart og tydeligt står skrevet ned, og er man heldig kender også nogle af de ansatte hvad virksomhedens mål og vision er. Nu er det sådan at ABAX har haft en kraftig vækst siden 209 og også en sund økonomi, så noget må være blevet gjort rigtigt. Og det rigtige er nok fokus på kompetence, metode og ikke mindst at have det sjovt på arbejdet. En kombination af et højt kompetenceniveau og performance med galskab og glæde, er formentlig nøglen til hvorfor så mange trives i ABAX, og på den måde bidrager tilfredse medarbejdere til højere kundetilfredshed. For det er i virkeligheden 90% af ABAX’s kunder der anbefaler os og vores produkter til andre.