Medarbejdere i ABAX – Mød Jonas!

-
Jonas er næste mand ud i vores føljeton om medarbejdere i ABAX. Jonas startet 1. februar i sit nye job som sælger i ABAX. Vi har stillet ham en række spørgsmål om hvordan det er at være helt ny og hvad hans første indtryk af ABAX har været.

Vores danske marked vokser i takt med at der for alvor er kommet gang i hjulene i Danmark igen. Der er i øjeblikket stor efterspørgsel efter teknologi som kan gøre hverdagen lidt nemmere for det danske erhvervsliv. Det betyder blandt andet at ABAX har brug for flere, dygtige og engagerede medarbejdere. I Januar var vi så heldige at Jonas søgte en stilling som sælger ved vores kontor i København.

Jonas er 27 år og fra hovedstadsområdet. På trods af sin alder kommer Jonas til ABAX med lang erfaring inden handel, salg og service. Engagement, kanon attitude, og fremme i skoene er ting som beskriver Jonas.Førsteindtrykket.Førsteindtryk er altid vigtige, og Jonas svaret dette når vi spurgte ham om hans første indtryk af ABAX:

- Det her er godt nok en virksomhed som vægter trivsel ekstremt højt. Jeg var faktisk overrasket over at så stor en virksomhed vægter trivsel så højt. Det var ikke kun KPI’er og robotkraft det handlede om… Det var faktisk mennesket! Jeg fik et indtryk af, at trods virksomhedens størrelse, er der ikke er langt fra den ene ende af ABAX til den anden.Rekrutteringsprocessen.I ABAX gør vi altid ting lidt anderledes og det skal man mærke helt fra det første håndtryk og i gennem hele værdikæden.

- Jeg synes at rekrutteringsprocessen var ganske fin. Jeg synes at afholdelsen af fælles infomøde var fungerede godt. Det gav mulighed for at få indsigt i ABAX og enten få af- eller bekræftet valget om at søge stillingen hos ABAX.  For mit vedkommende gjorde infomødet mig mere sulten og klædte mig på til en efterfølgende god jobsamtale. Det gjorde jobsamtalen mindre formel og nede på jorden, at man havde hilst på hinanden dagen forinden.Attitude er vigtigt.Som nævnt indledningsvis, kommer Jonas med en god portion salgserfaring i bagagen, og er bevidst omkring hvilke dele af hans erfaring han kan bruge i sit nye job.

- Jeg kommer med en enorm selvtillid fra tidligere lignende jobs. Jeg har en top professionel og faglig tilgang til mit arbejde, men jeg formidler min faglige viden på et menneskeligt plan så alle forstår hvad jeg siger. En af mine stærkeste kompetencer er at skabe en god relation til kunderne. (Og mine kollegaer) Udvise stabilitet og skabe tryghed hos mine kunder. Jeg er en meget loyal person, så både mine kunder og kollegaer kan ALTID STOLE PÅ MIG!Kultur og miljøABAX kulturen står centralt i alt vi gør i ABAX. Kultur og arbejdsmiljø er to vigtige ting for Jonas.

- Et godt arbejdsmiljø er hvor trivsel er Alpha Omega. Der skal være plads til at være et menneske med ønsker og følelser, og ikke en robot. En kultur hvor at fællesskabet er vigtigt. En kultur hvor at det er en drivkraft at motivere og inspirere hinanden.

/Kenneth