Top tips til valg af den rigtige leverandør til GPS-sporing af køretøjer

-
Det seneste oplæg publiseret i (Commercial Fleet, 2017) har foreslået 10 tips, som er værd at følge når den rigtige GPS-sporings leverandør skal vælges... Hvor godt ligger ABAX?

1. Hvad skal du bruge systemet til? Nogle af de populære features inkluderer track-and-trace live map, digitale timeseddler, planlagt raportering og eliminering af uautoriseret brug.

Disse features er grundlæggende i ABAX Triplog systemet.

 

2. Hvad er systemets formål? Du skal være ærlig og dele din virksomhedsmål med leverandøren, for at finde ud af hvilke services de tilbyder. Hvis målet er at reducere brændstofregningen, så må du finde ud af hvilke produkter og features der er designet specifikt til dette. 

I gennemsnit reducerer ABAX brændstofregningen med 20% ved at eliminere uautoriseret brug samt hjælp med ruteplanlægning.  

 

3. Tænk langsigtet - Tracking er en technology og technology bevæger sig hastigt fremad. Tænk på hvad du har brug for i dag og hvad du kan mangle i fremtiden. 

ABAX forbedre sig kontinuerligt ved at undersøge nye muligheder til nye ideer ved at involvere kreativitet og udviklingsteamet med alle opdateringer og forbedringer. Dette følger med i hele kontraktens levetid. 

 

4. Har de en langsigtet plan? Sørg for at forsikre dig om hvor veletableret leverandøren er, og om de har en langsigtet plan til at være tilgængelig på markedet? 

ABAX var grundlagt i 2003 i Norge og har været på markedet i Danmark siden 2012. I 2016 blev ABAX udnævnt af "the Berg Insight report" som den hurtigst vækstende telematik virksomhed i Europa.

  

5. Eksisterende system integration - Kan sporingsystemet integreres med nuværende IT systemer? 

ABAX Triplog har en åben API, som betyder at dit udviklingsteam kan udtage data fra sytemet og bruge det i et andet IT system.

 

6. Funktionalitet vs omkostning - Fokuser ikke på pris. Overvej funktionaliteten, udbyttet og hvordan det opfylder dine behov.

ABAX systemerne er omkostningsneutrale, hvor vores gennemsnitlige kunde får fuldt udbytte i den sjette måned. 

 

7. Kommunikation og feedback - Sørg for at kommunikation er åben og ærlig med dine ansatte. Hvorfor bruger du systemet, hvad kan du se og hvordan vil det påvirke dine ansattes daglig arbejdsgang. 

ABAX tilbyder hjælp til opsætning og forklaring af systemerne så du nemt kommer i gang. Gennemsigtighed i din virksomhed vil ikke kun skabe bedre stemning og moral blandt de ansatte, men det er også vigtigt at overholde Datatilsynets Persondata Politik (2000).

 

8. Effektiv raportering - Sørg for at data, som er blevet indsamlet af systemet, er samlet i effektive rapporter, så vigtige beslutninger omkring dine køretøjer bliver taget korrekt.

ABAX har mange vigtige rapporter som bearbejder den relevante information nemt og uoverskueligt. Disse kan blive sendt til din e-mail på daglig, ugentlig eller månedlig basis. 

 

9. Gennemfør en prøve - Nogle leverandører giver muligheden for at prøve produktet gratis i en periode inden kontrakten bliver underskrevet, for at vurdere om produktet lever op til dine behov. 

ABAX vil glædeligt sætte en fuld demonstration op af systemet for at vise dig, hvorfor vi har 200.000 aktive brugere. Hvis du stadig er usikker kan vi give dig en gratis prøve til brug på nogle af dine køretøjer og flåder. 

 

10. Implementering og support - Løbende support af brugen af sporingssystemet er vigtigt. At være i stand til at kontakte din sporingsleverandør på alle tidspunkter af døgnet og ugen, burde være industristandarden. 

ABAX har support hele døgnet rundt som standard. Vi kan sørge for en chauffør og administrator oplæring, vi har over 50 online træningsvideoer og hvert produkt har reglmæssig opdateret brugermanualer til rådighed.