Elektronisk kørebog tager slæbet

Det er ikke længere et spørgsmål om firmabilen bliver stoppet i en SKAT razzia, men hvornår ? og SKAT kræver dokumentation. Hver eneste gang er der gevinst, for kørselsbøgerne bliver kun sjældent godkendt.

Af Nicolai Lassen

Det er alene arbejdsgiveren der har bevisbyrden over for SKAT og skal dokumentere at firmaets varebiler udelukkende bliver anvendt erhvervsmæssigt. Finder SKAT ? og evt. Landsskatteretten ? at dokumentationen ikke er i orden, og har virksomheden 10 biler på gule plader, kan der blive tale om et økonomisk krav i millionklassen.

Løsningen er ABAXABAX er lig med markedets bedste elektroniske kørebog. Via satellitter ? ligesom i en GPS ? levereres der løbende en nøjagtig rapport, som viser1) Hvor har bilen kørt2) Hvornår har kørslen fundet sted3) Hvor lang tid tog køreturen (med angivelse af klokkeslæt)4) Hvorfra og hvortil er der kørt.

Hvad enten du er på PC eller smartphone, får du efter eget ønske en oversigt i tekst og tal ? alternativt et kort med angivelse af kørte ruter. Teknologien er 100% pålidelig. Ved hjælp af en lille sender, der har forbindelse til satellitter, angiver kørebogen sin position hvert sekund via GSM-nettet. Det sker helt automatisk så du skal ikke tænke over det.

Når du bliver stoppet i en SKAT razzia giver det en tryghed. Du er som bruger sikret mod risikoen for at blive forkert beskattet for brug af arbejdsgivers bil, og virksomhedens ledelse får væsentlig bedre overblik over firmabilerne.

Med brugernavn og password logger du ind for at åbne for listen over kørsler. Hver linje på skærmen angiver en kørsel fra start til stop. Derefter klikker man på symbolet vælger enten Firma eller Privat. I de tilfælde hvor det drejer sig om firmakørsel noteres ærinde for kørslen.

Medarbejdere har 100% dokumentation for de kørte kilometer, som er godkendt af myndighederne. Ved at føre kørebogen elimineres faren for en skønsmæssig skatteligning. Den elektroniske kørebog fører næsten sig selv.

ABAX elektronisk kørebog er IP67 godkendt. Det betyder kørebogen er brand- og vandalsikret, og testet ned til minus 55 grader.