Finanskrise sætter spot på flådestyring

Nu er der håb for de danske virksomheder, hvis bilflåde ofte er en dyr og kompliceret affære at holde styr på

Med et nyt digitalt flådesystem kan vognmænd og andre virksomheder spare flere hundrede tusinde kroner på bundlinjen, lyder det fra ABAX, der blev grundlagt i 2003. Finanskrisen fik mange virksomhedsejere til at genoverveje forretningens grundlag, og med ABAX’s flådestyringssystem kan de nu sikre en effektiv drift af bilflåden.

- Med den digitale løsning går man ikke bare fra papir til internet. Man skaber et solidt grundlag for ens forretning,der giver store besparelser og et bedre overblik over bilflåden. Nogle chaufførerer gået fra at køre 3.25km/l til at køre 3.85 km/l, og det kan for en vognmand betyde en besparelse på hele 300.000 kr., siger Pam Singh, adm. direktør hos ABAX Danmark.

Populær automatik

De danske vognmænd har også fået øjnene op for flådesystemets integration af data fra digitale tachografer, der måler køre- og hviletid. Data sendes automatisk til ABAX’s servere og så videre til vognmanden. Dermed slipper han for manuel aflæsning.

Også funktioner der hjælper vognmændene med at opnå et grønt kørselsregnskab, er eftertragtet. Branchen for udstyr til flådestyring er en af de hurtigst voksende i verden, og de danske virksomheder vælger flådestyringer som aldrig før.