HUSK: ABAX tager slæbet

Det er ikke længere et spørgsmål om firmabilen bliver stoppet i en SKAT razzia, men hvornår? og SKAT kræver dokumentation.

Af Nicolai Lassen

Hver eneste gang er der gevinst, for der er stadig virksomheder der tror at den manuelle kørebog klarer SKAT´s krav. Nej, det er efterhånden mere undtagelsen end reglen, SKAT underkender i stigende grad den håndskrevne kørebog.Med ABAX i bilen har du gjort rigtig meget for at SKAT er tilfreds. Du som arbejdsgiveren har alene bevisbyrden over for SKAT og skal dokumentere at firmaets varebiler udelukkende bliver anvendt erhvervsmæssigt. Finder SKAT  og eventuel senere Landsskatteretten,  at dokumentationen ikke er i orden, og har virksomheden 10 biler på gule plader, kan der blive tale om et økonomisk krav i millionklassen. Det undgår du med ABAX

Husk du kan altid trække nøjagtig rapport, som viser1) Hvor har bilen kørt2) Hvornår har kørslen fundet sted3) Hvor lang tid tog køreturen (med angivelse af klokkeslæt)4) Hvorfra og hvortil er der kørt.

Hvad enten du er på PC eller smartphone, får du efter eget ønske en oversigt i tekst og tal? alternativt et kort med angivelse af kørte ruter. Teknologien er 100 % pålidelig, det sker helt automatisk så du skal ikke tænke over det.Når du bliver stoppet i en SKAT razzia giver det en tryghed.Du er som bruger sikret mod risikoen for at blive forkert beskattet for brug af arbejdsgivers bil, og virksomhedens ledelse får væsentlig bedre overblik over firmabilerne.

Med brugernavn og password logger du ind for at åbne for listen over kørsler. Hver linje på skærmen angiver en kørsel fra start til stop. Derefter klikker man på symbolet vælger enten Firma eller Privat. I de tilfælde hvor det drejer sig om firmakørsel noteres ærinde for kørslen.

ABAX elektronisk kørebog er IP67 godkendt. Det betyder kørebogen er brand- og vandalsikret, og testet ned til minus 55 grader. Derfor har du også livslang garanti på din ABAX.