Mindsk risikoen for at varebilen bliver stjålet

Af (author) -
Danske håndværkere er så stærkt plaget af tyverier mange steder at politiet nu er ude og råbe vagt i gevær.
shutterstock_185619197

Tager du eller dine svende bilerne med hjem, og de står parkeret om natten og i weekenderne på en stille villavej, så øges risikoen for et tyveri betragtelig.

Bliver varebilen eller kostbart værktøj stjålet kan det hurtigt blive rigtig dyrt. Det koster kroner med al den unødig spildtid og frustration der følger i kølvandet af et tyveri. En håndværker hurtigt mister sin arbejdsindtægt de dage hvor værktøj og bil er forsvundet, og i værste fald kan det betyde at man mister sin(e) kunder.

Et selskab som ABAX hjælper til stadighed kunder som ringer ind og er frustreret over deres varebil pludselig er forsvundet. Ved hjælp af den elektroniske kørebog ABAX Triplog eller GPS-trackere der er installeret i bilerne kan virksomheden næsten altid spore varebilens position.

Derfor anbefales det altid, at hvis det er nødvendig at tage din varebil med hjem, så bør man altid sørge for at installerer en elektronisk kørebog i bilen. I dette tilfælde af hensyn til kunne finde bilen igen hvis den bliver stjålet, men også på et generelt grundlag for derved at have dokumentation af sin kørsel i orden overfor SKAT.

Dernæst kan man også parkere bilen på et synligt sted, hvor man nemt kan holde øje med den. Det mindsker også risikoen for at tyven får tid nok til at bryde ind i bilen.

Til sidst bør man altid mærke sit værktøj så det bliver let at spore tilbage til dig igen. Det kan gøres ved f.eks. GPS sporing. Omkostningerne ved at købe nyt udstyr og værktøj kan være langt dyrere end omkostningen ved at investere i en god sporingsløsning. Det er ikke bare en investering for at sikre sit udstyr og værktøj, men det kan mindske chancen for at dit tab går udover en god kunde.