ABAX indgår partnerskab med China Mobile

Af (author) -
Verdens største mobilteleselskab, China Mobile, skal hjælpe med at udbrede ABAX’ telematikprodukter som kørebøger og flådestyring via telefonnettet på det kinesiske marked. De har indgået en partnerskabsaftale for de kommende fem år.

Der er stor efterspørgsel på de telematikprodukter, ABAX leverer, og selskabet har således lige annonceret sit indtog på det polske marked. Det samme gjorde de i sommer på det kinesiske marked, som det første uden for Europa, og her udbygger de nu deres services med en omfattende samarbejdsaftale med China Mobile.

- Vi er stolte af denne aftale med China Mobile, som er verdens største mobilteleselskab. Det viser, hvor stærk en position ABAX indtager på det internationale marked. Det demonstrerer styrken i vores teknologi og brand, siger Petter Quinsgaard, CEO for ABAX Group.

Fokus på intelligente biler
Den nye aftale er netop blevet offentliggjort på China Mobiles IOT (Internet of Things)-event i Shanghai. Og netop Internet of Things kommer også til at have indflydelse på samarbejdet mellem de to virksomheder. Det kommer til at centrere sig om at skabe en platform for teknologi og viden, som kan sikre, at ABAX også fremadrettet stiller den bedst mulige teknologi til rådighed for kunderne. Derudover vil ABAX levere telematikløsninger til det kinesiske bilmarked, der efterspørger IOT-produkter til connected cars.

- Markedet for IOT vokser i Kina, og ABAX’ teknologi vil spille en vigtig rolle i at skabe nye løsninger af høj kvalitet til det kinesiske marked. Alene China Mobiles kundebase er på 845 millioner mennesker, siger Anfinn Hammer Feng, CEO for ABAX China.

Siden august har ABAX China været til stede på det kinesiske marked med hovedkontor i byen Nantong. Samarbejdet med China Mobile skal være med til at styrke ABAX’ evne til at levere den bedste service til kunderne, der potentielt tæller mange millioner bilister på de kinesiske veje.