ABAX køber hollandsk teknologivirksomhed

For at styrke sin position på det europæiske marked har den elektroniske kørebogsudvikler ABAX købt den hollandske teknologivirksomhed Trevler B. V. Opkøbet sikrer større markedsandele på det hollandske marked og er del af ABAXs offensive vækststrategi for Europa.
ABAX køber hollandsk teknologivirksomhed

ABAX har siden etableringen i 2009 været i konstant vækst og er i dag Nordens største udvikler af elektroniske kørebøger. Nu satser virksomheden på at vokse i Europa, hvor opkøbet af hollandske Trevler B. V. skal være springbrættet til det europæiske marked.

- Opkøbet af Trevler B. V. er en naturlig del af vores vækststrategi for Europa. Med opkøbet vokser vi geografisk, får adgang til ny teknologi og udvider samtidig vores produktportefølje i et marked, som i øjeblikket er et af de hurtigst voksende i Europa, siger CEO for ABAX Danmark, Pam Singh.

Vil være hollandsk markedsleder

Trevler B. V. producerer og udvikler blandt andet produkter og services inden for flådekontrol og elektroniske kørebøger. Virksomheden har en markedsandel på ca. 25 pct. i Holland og en kundeportefølje på 7.500 abonnenter.

- Kundebasen, teknologien og medarbejderne i Trevler B.V. har været af afgørende betydning for opkøbet. Virksomheden har høj teknisk kompetence og stor indsigt i det hollandske marked, hvilket er alfa og omega for vores strategi om at få fodfæste i Holland, siger administrerende direktør i ABAX, Petter Quinsgaard.

Opkøbet sikrer ABAX en strategisk vigtig position i det europæiske marked, som i første omgang skal bruges til at vokse sig større i Holland. Ambitionen er i løbet af en kort årrække at opnå den samme udvikling som i Norden og derved blive markedsleder.

- Vores mål er at blive ledende i det hollandske marked. Vores styrke i Trevler er at skabe teknisk gode værktøjer for vores kunder. Som en del af ABAX opnår vi nu både større viden og større salgsstyrke til at vokse i markedet, siger CEO hos Trevler B.V., Martijn Zewald.

OM ABAX

ABAX er verdens førende udvikler og leverandør af elektroniske kørebøger, flåde- og udstyrskontrol til erhvervs- og privatbiler. ABAX har 200 ansatte og afdelinger i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Storbritannien.

OM TREVLER B. V.

Trevler B. V. er etableret i 2008 og var blandt de første aktører i Holland til at producere enkle løsninger for personer, som bruger bil i arbejde. I dag er Trevler ledende inden for innovative softwareløsninger til tids-, rejse- og projektregistrering. Selskabet har hovedkontor i Beverwijk, Holland.