ABAX leverer rekordregnskab

Med en omsætningsstigning på 50 procent har ABAX leveret sit bedste regnskab til dato. Årsagen er høje salgstal, lønsomhed og fire opkøb i løbet af 2015.

Årsrapporten i sin helhed kan læses her

Der er stor efterspørgsel på kørebøger, flådestyring og GPS-tracking. ABAX, der leverer førnævnte udstyr til virksomheder i Skandinavien, Storbritannien og Holland. Væksten er på hele 50 procent i forhold til sidste år.

Det skyldes ikke mindst den danske afdeling har i høj grad bidraget til det positive resultat. Med en forbedring på 90 procent i omsætningen i forhold til 2014 er der tale om et markant spring, der viser, at de danske kunder i høj grad efterspørger ABAX’s produkter.

På global plan viste 2015 sig hurtigt at være et succesår, og med opkøb skal den kurs fastholdes i 2016.

- 2015 har været et rigtig godt år for os, og allerede inden udgangen af tredje kvartal havde vi gjort det bedre end i 2014. Vi har øget væksten markant, men er samtidig lykkedes med at holde en høj grad af lønsomhed. Det er vi naturligvis rigtig tilfredse med, siger Peter Quinsgaard, adm. direktør i ABAX as og suppleres af viceadm. direktør, Bjørn Erik Helgeland.

- Med fire nye opkøb fastholder vi den kurs, vi har sat og er tro med egen vækststrategi. ABAX har i 2015 taget et skridt op, og vi har virkelig formået at etablere os blandt de førende aktører i Europa, siger Bjørn Erik Helgeland.

ABAX styres fra hovedkontoret i norske Larvik og har afdelinger i Danmark, Sverige, Finland, Storbritannien og Holland.

Højdepunkter i 2015:
    • Vækst på 50 procent
    • Fire opkøb: Trevler Holding B.V, Bli Best AS, FrontTek AS, ABAX UK Ltd.
    • Åbning på nyt marked i Holland og konsolidering af markedet i Storbritannien

ABAX as

Finansielle nøgletal (i millioner DKK)        2015         2014     Ændring i procent

Omsætning                                                      288                  192                    50