ABAX styrker sin position yderligere i Europa

ABAX offentliggører opkøbet af virksomhederne Accessor Sverige og Ctrack Sverige AB. Med sit seneste opkøb styrker ABAX sin position som en af de største telematiske virksomheder i Europa.
2016-05-02 15.22.38[1]

- Vi er yderst tilfredse med at kunne offentligøre overtagelsen af virksomhederne Accessor Sverige AB og Ctrack Sverige AB. Opkøbene kommer som et naturligt skridt i vores vækstplaner for virksomheden, fortæller Petter Quinsgaard, CEO for ABAX Group.

Det norske telematik-selskab har siden 2014 gennemført syv opkøb. Det seneste opkøb vil tilføje cirka 10.000 køretøjer til ABAX Group, og det samlede antal køretøjer vil dermed være på ca. 152.000.

- Jeg har sammen med mine medarbejdere taget virksomhederne til et niveau, hvor de har brug for flere ressourcer og en større organisation for at kunne vokse yderligere. Derfor har jeg ledt efter den helt rigtige organisation til at erstatte mig. Den fandt jeg i ABAX, og jeg er sikker på, at de vil kunne udvikle disse to virksomheder. ABAX er den eneste virksomhed i vores branche, der konsekvent præsenterer vækstrater på over 30 procent og samtidig er i stand til at forblive rentable. Jeg er derfor stolt over at kunne overdrage ansvaret for mine virksomheder til ABAX Group, siger Niclas Holm, stifter og tidligere ejer af Accessor Sverige AB og Ctrack Sverige AB.

- Opkøbet af Accessor Sverige og Ctrack Sverige AB vil styrke vores organisation og vores position som den førende problemløser for alle, som anvender erhvervskøretøjer– ikke kun i Norden, men også Europa, siger Bjørn Erik Helgeland, COO for ABAX Group.

ABAX blev grundlagt i 2009, og har siden oplevet høje vækstrater. Det norske selskab havde en vækstrate på 50 procent i 2015, hvor 39 procent var organisk vækst. Virksomhedens omsætning var i 2015 på 287 mio.kr. med et EBITDA på 40 mio. kr.

Om virksomhederne

ABAX Group er ejet af Norvestor Equity AS, og er en stor europæisk virksomhed inden for salg og udvikling af telematik-systemer til kommercielle og private køretøjer. Derudover leverer ABAX produkter for Fleet Management og GPS tracking-udstyr. ABAX har 314 medarbejdere og kontorer i Norge, Sverige, Danmark, UK og Holland. Virksomhedens har hovedkontor i Larvik, Norge.Læs mere om virksomheden her: http://www.abax.dk

Norvestor Equity AS er et førende privat aktieselskab med fokus på opkøb i Norden. Holdet har arbejdet sammen siden 1991, hvilket gør det til et af ​​de mest erfarne private aktieselskaber i Norge, der har foretaget 58 investeringer med 246 opfølgende M&A transaktioner, ud over at have gennemført 41 exits samt 14 IPOs. Norvestor fokuserer på investeringsmuligheder i vækstvirksomheder ved at foretage platformsinvesteringer hovedsageligt i Norge og Sverige, i virksomheder med potentiale til at opnå en førende nordisk eller international position enten via organisk vækst, opkøb eller ved at udvide i nye lande. Norvestors portefølje af virksomheder tæller i dag; Life Europe, Johnson Metall, Sentech (tidligere Advantec Sensing), Apsis, Aptilo, Cegal, Marine Aluminium, Crayon, ABAX, Robust, iSurvey, Future Production, Nomor, PG Flow Solutions, Roadworks, Permascand, Phonero og 4Service.Læs mere på: www.norvestor.com