30 PROCENTS VÆKST FOR TREDJE ÅR I TRÆK

Af (author) -
ABAX fortsætter med at vokse og har netop offentligjort virksomhedes årsrapport for 2016, hvor omsætningen lød på 373 millioner kroner med en EBITDA på 53,9 millioner kroner. Det betyder, at virksomheden vækster markant for tredje år i træk.

Generalforsamlingen i ABAX har godkendt selskabets årsrapport for 2016. Årsrapporten viser en omsætningsvækst på 31,5 procent med en tilsvarende stigning i EBITDA på 34,5 procent til 53,9 millioner kroner.

- 2016 har været et fænomenalt år for os. Det er tredje år i træk, vi leverer en omsætningsvækst på over 30 procent. Noget af det, som har været afgørende for vores vækst, har bl.a. været vores offensive vækststrategi i kombination med dygtige og engagerede ansatte, siger Petter Quinsgaard, CEO, ABAX Group.

Årsrapporten viser, at 2016 blev et år med nye opkøb og nye markeder. ABAX trådte nemlig ind på et helt nyt marked i Kina og  konsoliderede ABAX i Sverige yderligere med opkøb af selskaberne Ctrack Sverige AB og Accessor Sverige AB.

- Det er altid fantastisk med flotte resultater, men vigtigst af alt er, at vi tør være offensive og holde tempoet højt. Derfor valgte vi for eksempel i 2016 at investere yderligere over 30 millioner kroner i udviklingen af ny teknologi. Vi står på terskelen til at kunne spille med i «Champions League» og med den rette metode og de engagerede ansatte bliver 2017 et mærkeår for os, siger Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX Group.

ABAX’ danske hovedkontor er beliggende i Parken, København. Også den danske afdeling har bidraget til den samlede vækst for virksomheden.

Højdepunkter i 2016

• Opkøb af Accessor Sverige AB, og Ctrack Sweden AB.
  • Åbning af ABAX’ første kontor i Kina
  • Produktionen blev flyttet hjem til hovedkontoret i norske Larvik.

Finansielle nøgletal (i milloner DKK)      2016     2015     Endring i %

Driftsindtægter                                           373         283,9      31,5

EBITDA                                                      53,9        40           34,5