TREDOBBELT GODKENDELSE I SEKS LANDE – IMPONERENDE ISO CERTIFICERING

Det norske revisionsselskab NEMKO har fuldført sin revision af ABAX og certificeret teknologivirksomheden efter tre ISO standarder. ABAX blev certificeret samtidig i seks lande, alle uden afvigelser. Det internationale certificeringssystem ISO lægger de internationale rammer som garanterer kunden at virksomheden til enhver tid forbedrer sig og lever op til internationale krav.
ABAX9001 part 2

Juni 2012 gennemgik NEMKO sin første revision af ABAX og virksomheden blev godkendt efter tre internationale standarder på rekord tid. Vidar Skjeggestad fra Steria, sagde den gang at det måtte være en ny Norsk rekord. I dag, tre år senere har så ABAX gentaget bedriften men denne gang i seks lande i stedet for et.

- Vi er meget tilfredse med at NEMKOs revision er gennemført uden afvigelser. Sidst ude er Holland og Storbritannien og vi kan nu stolt vise til ISO certifikater inden for tre standarder i seks lande. Fortæller Pam Singh, CEO i ABAX Danmark A/S

Hvis en virksomhed er blevet ISO certificeret så er det sket i forhold til de internationale krav der foreligger. Som kunde kan du være tryg ved at virksomheden leverer produkter og tjenester som aftalt, har gode støtte- og support-funktioner. Derudover at virksomheden i det daglige systematisk arbejder med reduktion og kontrol af skadelige påvirkninger på miljøet.

Internationale rammer

NEMKO har mere end 20 års erfaring med certificering af kvalitet og ledelsessystemer og har også tidligere certificeret ABAX. ABAX er i dag certificeret i disse internationale standarder; ISO 9001 dokumenterer at virksomheden, har viljen og evnen, intellektuelt såvel som økonomisk, at lede og udvikle organisationen og forretningen efter moderne principper. ISO 14001 – Miljøledelse. International standard der sætter høje krav til virksomhedens miljøprofil. ISO 27001 er et ledelsessystem for Informationssikkerhed. Kunden er garanteret at ABAX har det rigtige sikkerhedsfokus og møder de internationale krav der er til at sikre virksomhedens og kundens sensitive data. I NEMKOs rapport kan man læse at;

- ABAX fremtræder som en struktureret og godt organiseret virksomhed. Der foreligger et godt grundlag for at virksomheden kan forbedre sig yderligere i fremtiden

En virksomhed i udvikling

ABAX har i de sidste par år haft en årlig vækstrate på 30 procent. I august bliver virksomheden yderligere forstærket med 40 nye ansatte. Internationale rammer for kvalitet og organisationsledelse er og bliver derfor endnu vigtigere i fremtiden.

- I dag er vi en førende aktør indenfor en branche hvor den internationale konkurrence er meget hård og der sættes høje krav til service og kvalitet. Derfor er det vigtig for os at vi hver eneste dag fokuserer

på ISO standarderne. Det gør det mulig for os at møde morgendagens krav og beholde vores stærke position i dagens marked. Afslutter Pam Singh, CEO i ABAX Danmark A/S

For mere information

Pam Singh, CEO ABAX Danmark A/S +45 50818304, psi@abax.dk

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX as, +47 909 12 277, pq@abax.no

OM ABAX

ABAX er verdens førende udvikler og leverandør af elektroniske kørebøger, flåde- og udstyrskontrol til erhvervs- og privatbiler. ABAX har 200 ansatte og afdelinger i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Storbritannien.

www.abax.dk
ABAX9001