Caruso og ABAX lancerer en ny digital markedsplatform for bilindustriens service- og eftermarked

Den tyske virksomhed Caruso og norske ABAX har i dag offentligjort et strategisk partnerskab som vil digitalisere og ændre eksisterende forretningsmodeller inden for bilindustriens service- og eftermarked i Europa.

“Caruso er glad for at meddele starten på et stærkt partnerskab med ABAX som serviceudbyder af telematik og bildata. Vi velkommer ABAX ombord på vores markedsplatform, og vi ser frem til et samarbejde hvor vi sammen kan vokse og få fremgang på de nordiske og europæiske markeder”, siger Alexander Haid, CEO, Caruso GmbH.

Partnerskabet med Caruso giver ABAX samlet adgang til en åben, neutral og datasikker markedsplatform for bilindustriens service- og eftermarked. Markedsplatformen har fået navnet Caruso Digital Marketplace, som forbinder værksteder, reservedele producenter, leasing- og flådestyringssystemer, forsikringsselskaber og andre data og service aktører der opererer inden for B2B-markedet. Med dette samarbejde vil ABAX blandt andet få mere end 200.000 køretøjer i deres globale netværk, og ABAX vil nu være i stand til at tilbyde storekunde fordele til sine egne kunder.

“Vi er tilfredse med etableringen af et vigtig og strategisk partnerskab med Caruso. Vi har stor tiltro til samarbejdet, og vi tror partnerskabet vil disrupte de eksisterende forretningsmodeller og standarder inden for automarkedet i Europa”, siger Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX Group.

ABAX vil både være leverandør og dataforbruger i det nye partnerskab. Dette betyder, at gennem netværket vil ABAX opnå nye muligheder til at oprette bedre løsninger og services til sine kunder. Derudover bliver ABAX en vigtig leverandør af anonymiseret køretøjsdata til andre aktører.

“Partnerskabet med Caruso vil fremskynde vores forretningsudviklingsplaner om at nå nye automobile kanaler og komme nærmere visionen om at blive verdens ledende telematikvirksomhed. Aftalen giver os nye muligheder, og herudover vil det ligge til grund, for det vi tror bliver en vigtig konkurrencemæssig fordel i fremtiden, når markedet går fra hardware-afhængig til hardware-fri datafangst af køretøjsdata”, siger Håkon Grønn-Weiss, CBO, ABAX Group.

-Slut-

For mere information:

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX Group, +47 980 71 000, beh@abax.no

Håkon Grønn-Weiss, CBO, ABAX Group, +47970 55 820, hgw@abax.no

Om ABAX

ABAX Group, owned by Investcorp, is a Norwegian developer and provider of telematics solutions for commercial and private vehicles. ABAX is currently one of the leading telematics companies in Europe. Additionally, ABAX provides products and software for Fleet Management, project management and GPS asset tracking. ABAX has more than 430 employees across offices in Norway, Sweden, Denmark, Finland, United Kingdom, the Netherlands, Poland and China. The company headquarters are based in Larvik, Norway. www.abax.dk

About Caruso
Caruso is the neutral, open and secure data and service marketplace for the automotive aftermarket. Caruso’s aim is to provide the sector with a neutral and open platform that enables participants to offer their vehicle data to all aftermarket players in a standardised format within a secure and trusted environment – to establish an independent, digital and fully connected aftermarket. Business partners and shareholders can be any players with a valid interest in the aftermarket and a desire to participate. These might include parts manufacturers, wholesalers, workshops, insurers, fleet and leasing companies, rental and car-sharing companies, mobile communications providers and breakdown service companies. The marketplace is operated by Caruso GmbH, based in Ismaning near Munich. For further information go to www.caruso-dataplace.com